REKLAM ALANI

Çin Çatısı




  Günün  birinde böyle bir yazı yazacağım aklıma gelmezdi.Çin’e gitmedim. Çinlileri biraz sevimli bulurum o kadar. Bir çağrışım buldu beni .
      Marmaris’in yaz sıcaklarının yerini pastırma sıcakları ve değişmeyen nem  almıştı. Giysilerimiz bedenimize mıknatıs gibi yapışmıyordu.Eylül ilk rengini vermişti bize armağan sarıya döner kızıllığında. Bendeniz yine çatladım sarı sıcakta. Saçlarımı tepeme topuz yaptım,ensemi  esintiye bıraktım. Geniş ve yavşan saç bağı ile iyice sivri oldu tepem.
    Eylül öğretmenlere özgü seminer çalışmalarına yetişme telaşı demekti. Tatilden birdenbire ciddi bir çalışmaya dönmek afallatıyordu bedenleri. Zaman hırsızlarından sıyrılamıyordum. Malum ,geçen dakikaları kapatmak için hızlı yürümek gerekiyor,sonunda siğim siğim terlemeyi başarıyordum.
     Meslektaşım ,durumuma gülerek ,saçımın şeklini çok ilginç buldu.”ÇİN ÇATISI” olmuş .” deyiverdi. Çin Çatısı sözü bana çok hoş ve ahenkli geldi. Kahkahayı  bastım. Biçimselliğe yeniden bakınca benzetme tam yerindeydi.Levent Kırca’nın bizleri güldüren “tam yerine manzara  “koyduk cinsinden.
    Sen çok yaşa emi arkadaşım senin çin çatısı nerelere sürüklemedi ki beni. Evvela,Çinlilerin üçgenimsi çatılarını belgesellerde,filmlerde görmüşlüğüme gittim geldim.Çinliler neden çatılarını çok dik yere eğilimli yaparlar ki diye de düşünmeden edemedim. Muson yağmurlarından fazlasıyla nasibini alan en kalabalık ülke. Arkası kesilmeyen yağmurlar ve yaşanan sel felaketleri…Akıp gitsin ,kayıp gitsin damlalar…En sağlam yaptıkları çatı tipi belki de.
     Bizim gibi çok özel oda düşkünlükleri yok. Çalışkan bir millet.Malum nüfus kalabalık…Az yer kaplayan,rüzgara, yağmura her türlü doğal afetlere karşı sağlam olan kulübecikler.

 Çin çatısı böyle de icatlarına gelince ,insanın akıl sınırlarını zorlayan ne kadar karmaşık,pratik aletler,araçlar,gereçler varsa Çinliler üretmiş.
     Dünyanın her tarafını kuşatmış sudan ucuz mallarıyla.Sağlam mıdır? Kaç gün dayanır? Kaliteli mal üretir mi? Her keseye uyar mı ürettikleri, sarımsaktan ,iğneye kadar her şeyi üretmiş mi? Biz iyi alıcı mıyız? Çin malı ceviz kıracağı bir hafta dayanmamış kırılıvermiş kime ne canım sen en ucuz mal aldın ömürlü mü olsun dersin.
       Ben onu bunu bilmem Çinli üretir ,kendine en iyisini başkalarına ise alıcısına göre üretir. Orta asyadan beri kanmaya ,kandırılmaya kanıksamışsan diyeceğim.Onlar iyi ,güzel ipekli kumaş üretir , onlar aklına hayaline gelemeyecek her şeyi üretir.Sen yalnızca çatılarına bak anlarsın.Çin çatısı su geçirmez ,sağlam evleri…Çinli dünyayı kandırır ,kendini kandırmaz .
      Çin malı kötüymüş hiç ilgilenmezler. Almasınlar canım niye alırlar ki…
                                                                                                                                       2 EYLÜL 2016
                                                                                                                    Hatice ALTUNAY/ KHA..

Yorum Gönder

0 Yorumlar